
Công Ty TNHH Jollibee Việt Nam
Omnichannel Supervisor - On-Premise Marketing
Thông tin chung
Ngày đăng
20/02/2025
Cấp bậc
Quản lý nhóm- giám sát
Số lượng tuyển
1
Hình thức làm việc
Toàn thời gian cố định
Yêu cầu bằng cấp
Đại học
Yêu cầu kinh nghiệm
2 năm
Mô tả công việc
1. On-premise marketing strategy development and management
- Market Research and Analysis
- Market research customer preferences, behaviors, and trends related to dine-in/take-home/Kid and Teen parties.
- Analyze competitor’s marketing strategies for differentiation and innovation.
- Collect detailed information about customer feedback related to Jollibee products to prepare for developing strategies, plans or adjustments to improve customer experience, food taste (cooperate with RnD, Product development, QM...).
- Build Growth Strategies On-premise RB growth
2. Build up On-premise channel-specific infrastructure (Dine-in/Take-home/Kid and Teen parties)
- Develop and Upgrade Technology Platforms for In-Store Sales (Cooperation with BT/Third parties)
- Plan for optimize operational efficiency (includes payment solutions: e-wallets, cashless payment…).
- Set up sales tools (buttons, systems) for operational transactions.
- Generate ideas and refine the integration of technology solutions for On-premise channels
- Design and implement Campaigns/Programs
3. Develop and create On-premise channel sales-building programs
- Developing JKP, JTP Packages
- Research and Analysis expectations for Kids channels (JKP, JKC) and JTP.
- Plan and design attractive promotional programs (discounts, combos, gifts) specifically for On-premise.
- Create diverse party packages with menu options, gifts, and entertainment activities.
- Lead promotional campaigns for Kid/Teen channels through social media, the website, and in-store.
- Increasing Revenue for 2nd TC
4. Map out channel communications grid/calendar for the On-premise channels, ensuring strategic alignment and coordination among all relevant departments
- Develop a communication schedule and manage On-premise according to a unified plan.
- Coordinate closely with relevant departments (Brand MKT, Trade MKT, RSQM, OPS, BT) to ensure consistent implementation (CRM, loyalty programs....).
- Serve as the single point of contact (SPOC) to ensure alignment between brand and trade teams.
- Utilize the sales grid and communication calendar to monitor execution and ensure no channel is overlooked or overlapped.
5. Key results for On-premise
- Channel-Specific RB Growth.
- AC/TC Growth for In-house delivery channel.
- On-time, In-full execution.
- Other channel-specific key results: Set Gross Profit (GP) targets for each delivery channel and monitor the effectiveness of promotional programs to ensure that GP objectives are met or exceeded.
Yêu cầu công việc
- From 5 years of hands-on in marketing-related roles within F&B, Retail, QSR. At least 2-3 years of working experience in the same role
- Fluent English (Both writing and communication)
- Good understanding in Marketing both online & offline
- Project management and strong agency leadership
Quyền lợi
- Very competitive salary.
- Full insurance coverage according to the Law.
- More details to be discussed during interview.
Địa điểm làm việc
TP.HCM, Tầng 26, Tòa nhà CII Tower, 152 Điện Biên Phủ, Phường 25, Bình Thạnh
Công Ty TNHH Jollibee Việt Nam
Địa chỉ: Tầng 26, Tòa nhà CII Tower, 152 Điện Biên Phủ, Phường 25, Quận Bình Thạnh, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam
Quy mô:Trên 300 nhân viên
Jollibee là một câu chuyện thành công phi thường bởi chỉ từ 2 tiệm kem nhỏ hình thành vào năm 1975, chuyên bán các món ăn nóng và bánh mì kẹp đã trở thành công ty với 7 cửa hàng vào năm 1978, chuyên về bơ gơ. Sau đó trở thành một tập đoàn tạo nên cuộc cách mạng thức ăn nhanh tại Philippines.
Vừa qua, Jollibee đã chào đón cột mốc cửa hàng thứ 200 tại thị trường Việt Nam. Thành tựu ấn tượng này giúp Jollibee khẳng định chỗ đứng vững chắc trong ngành nhà hàng phục vụ nhanh (Quick Serving Restaurant - QSR).
Số liệu từ Campaign Asia và công ty nghiên cứu Milieu Insight cho thấy, năm 2024, Jollibee đã trở thành thương hiệu thực phẩm hàng đầu tại ĐNA năm 2024. Riêng tại Việt Nam, Vietnam Report đánh giá Jollibee Việt Nam đứng vị trí số 2 trong Top Công ty Dịch vụ ăn uống uy tín năm 2024 (Nhóm ngành Chuỗi nhà hàng, dịch vụ đồ ăn, nhượng quyền).
Với định hướng phát triển bền vững, Jollibee Việt Nam không chỉ là nơi làm việc của gần 10,000 chú Ong chăm chỉ mà còn là nơi để các bạn Ong xây dựng, phát triển sự nghiệp. Làm việc tại Jollibee Việt Nam, bạn sẽ được trao quyền, học tập với lộ trình đào tạo bài bản cho từng cấp bậc cùng những trải nghiệm thực tế. Bên cạnh đó, Jollibee Việt Nam luôn chú trọng nâng cao chất lượng của môi trường làm việc, để mỗi ngày làm việc là một khoảnh khắc đáng nhớ.